۱۳۹۵ خرداد ۱۰, دوشنبه

اموزش میکروتیک

›میکروتیک نام شرکت سازنده تجهیزاتی است که عموما به همین نام خوانده می شوند.
›این شرکت در کشوری کوچک در شرق اروپا به نام Latvia است.
آموزش میکروتیک
میکروتیک در 1995 با فروش مسیریاب های Wireless وارد بازار شد و به دنبال استقبال زیاد کاربران ، سیستم عامل Mikrotik Router OS را به بازار ارائه داد.
›تجهیزات این شرکت به دو دسته سخت افزارها با عنوان Routerboard و نرم افزار با عنوان Router OS شناخته می شود.
›در واقع سخت افزارهای این شرکت خود دارای نرم افزار و license معتبر هستند.
چرا میکروتیک؟
›اگر با محصولات مایکروسافت کار کرده باشید قطعا به راحتی کار با محیط های نرم افزاری آن اذعان دارید.
›اگر کاربر linux هستید قدرت آنرا شایسته تحسین می دانید.

دوره های تخصصی شبکه

—شبکه های کامپیوتری ازدیدگاه اجتماعی یک پدیده فرهنگی و ازدید مهندسی کامپیوتر در دوره های تخصصی شبکه یک تخصص وعلم تلقی می شود. امروزه پیشرفت وتوسعه مرزهای دانش به گسترش شبکه های کامپیوتری وابسته شده است.
—هرشبکه کامپیوتری باید با توجه به شرایط وسیاست های هرسازمان،طراحی وپیاده سازی گردد.
—بطور کلی قبل از طراحی فیزیکی یک شبکه کامپیوتری ، ابتدا باید خواسته ها شناسایی وتحلیل شوند.
—مسائلی چون پروتکل مورد نظر برای استفاده ازشبکه،سرعت شبکه وازهمه مهمترمسائل امنیتی شبکه، هریک
—از اینها باید به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
مفهوم شبکه :
—هدف اصلی در" فناوری اطلاعات” از شبکه کردن کامپیوترها گردآوری،سازماندهی وفرآوری داده ها و دانش پراکنده در سطح دنیا است.
شبکه کامپیوتری ، مجموعه ای از کامپیوترها ی " مستقل " است که به نحوی با یکدیگر  اطلاعات و داده مبادله می نمایند.
—منابعی که در شبکه وجود دارد و مورد استفاده قرارمی گیرد به دو گروه تقسیم می شوند.
—منابع فیزیکی : منابعی که به صورت سخت افزاری وجود دارد به طور مثال می توان به چاپگر، اسکنر و مودم اشاره کرد.
—منابع منطقی : منابعی که به صورت نرم افزاری در اختیار کاربر قرار می گیرند. انواع بانک های اطلاعاتی و فایل های ذخیره شده در یک کامپیوتر.

دوره های مایکروسافت رکوردهای DNS

دوره های مایکروسافت
حال در آموزش دوره های مایکروسافت به بررسی انواع رکوردها در DNS می پردازیم:
رکوردهای SOA(Start of Authority): اولین رکورد در فایل پایگاه داده SOA Record است.
مشخصات مربوط به سرور مسئول Zone در این رکورد ذخیره می شود.
Name Server Record یا NS Record: این رکورد سرورهای DNS موجود در یک دامنه را لیست می کند.

دوره های سیسکو آموزش تخمین میزان ترافیک عبوری

دوره های سیسکو
در آموزش دوره های سیسکو می بینید که، تخمین میزان ترافیک عبوری از دستگاه بر حسب تعداد LEDهای روشن امکان پذیر می باشد و چون دو مدل 1912 و 1924 دارای تعداد متفاوتی از LEDها هستند، تعداد LEDهایی که روشن خواهند شد، نشان دهنده مقدار متفاوتی از ترافیک مصرفی دستگاه خواهند بود.
تخمین میزان ترافیک عبوری در سوئیچ 1924
میزان ترافیک نسبی عبوری از دستگاه: کمتر از 6 مگا بایت بر ثانیه. تعداد LEDهای روشن: 1 الی 8
میزان ترافیک نسبی عبوری از دستگاه: کمتر از 120 مگا بایت بر ثانیه  تعداد LEDهای روشن: 9 الی 16
میزان ترافیک نسبی عبوری از دستگاه: کمتر از 280 مگا بایت بر ثانیه. تعداد LEDهای روشن: 17 الی 24

آموزش میکروتیک پهنای باند مصرفی

بررسی میزان مصرفی پهنای
برای مشاهده مصرف پهنای باند هر کاربر در آموزش میکروتیک پس از دابل کلیک روی نام Queue، به زبانه Statistics بروید، در آنجا میزان پهنای باند هر Queue و پارامترهایی از قبیل میزان ارسال بسته، ضریب ارسال و دریافت داده قابل مشاهده خواهد بود.
آموزش میکروتیک
 مشاهده نمودار مصرف پهنای باند
برای مشاهده نمودار  مصرف پهنای باند  پس از دابل کلیک روی نام Queue به زبانه Traffic مراجعه کنید.
دوره های میکروتیک
ابزارهای کنترل پهنای باند
 ابزار Torch: برای گرفتن گزارش از ترافیک Interface و .... به کار می رود.

۱۳۹۵ خرداد ۶, پنجشنبه

آموزش شبکه پاورلاین دی لینک

پاور لاین های پر سرعت دی لینک با قابلیت MIMO
آموزش شبکه
محصولات پاور لاین هم می توانند در آموزش شبکه ارتباط میان دو دستگاه را از طریق کابل های برق فراهم کنند و هم به عنوان گسترش دهنده شبکه بی سیم در خانه ها مورد استفاده قرار گیرند. این محصولات همیشه متهم به سرعت پایین و انعطاف ناپذیری لازم در شبکه های امروزی بودند. به همین دلیل در آموزش شبکه ، شرکت های سازنده این محصولات به سراغ ارائه طیف جدیدی از دستگاه های پاور لاین بی سیم و پر سرعت رفتند.
آموزشگاه شبکه
شرکت دی لینک یکی از این محصولات را اوایل امسال معرفی و اکنون به طور رسمی وارد بازار کرده است. DHP-701AV یک پاور لاین از نسل Home plug AV2 (آخرین استاندارد این رد) و با سرعت دو گیگابایت بر ثانیه است که از فناوری MIMO نیز پشتیبانی می کند. با استفاده از این فناوری دو کیت این دستگاه می توانند با سرعت 1.5 گیگابیت بر ثانیه رسید. این آداپتورها در آموزش شبکه از مود Power Save و استاندارد رمز نگاری AES با کلیدهای 128 بیتی پشتیبانی می کند و قابلیت نصب بدون نرم افزار و Plug and Play دارد. کافی است کلید Network Setup را فشار دهید تا ارتباط میان آداپتورها برقرار شود. با پاورلاین های DHP-701AV می توان شبکه ای با شانزده دستگاه راه اندازی کرد ، بدون این که به کابل کشی میان آن ها نیاز باشد. قیمت گیت دو آداپتوری این محصول 130 دلار است.

آموزش شبکه سرور X86

سرورهای x86 با پردازنده قدرتمند اینتل
آموزش شبکه
شرکت لنوو دو سرور مناسب برای استفاده در رک ها با آخرین پردازنده های قدرتمند اینتل مبتنی بر معماری x86 معرفی کرد.این سرور ها چهار و هشت سوکتی هستند و از پردازندهxeon E7-4800 v3  اینتل با سرعت 3.5گیگا هرتز بهره می برند. آموزش شبکه مدل چهار سوکتی x3850x6 و مدل هشت سوکتیx3950x6 نام گرفته اند وبا کمک پیکربندی های پردازنده قدرتمند جدید اینتل، سرعتی پنجاه برابر بیش تر از سرورهای قبلی این شرکت ارائه می دهد.البته لنوو می گوید برای دستیابی به این سرعت از حافظه های رم توسعه یافته DDR4با 192 اسلات DIMM استفاده کرده است.

آموزش میکروتیک آشنایی با روتر MU-MIMO

ورود نخستین روتر MU-MIMO به بازار
در نمایشگاه CES 2015 شاهد نخستین روترهای مبتنی بر MU-MIMO 4*4 روی فناوری Wave2 با استفاده از پردازنده QCA9880 کوالکام از سوی چند شرکت بودیم. اکنون  در آموزش شبکه شرکت لینک سیس از رقبا پیشی گرفته است و زودتر از آنها نخستین روتر بی سیم 802.11ac با این پردازنده را برای فروش روانه بازار کرد.این محصول در آموزش میکروتیک علاوه بر پردازنده بی سیم QCA9880 از یک پردازنده دو هسته ای SoC با نام IPQ8064 و سرعت1.4 گیگا هرتز است که از یک درگاه USB 3.0،یک درگاه USB 2.0/eSATA،چهار درگاه اترنت یک گیگا بیت بر ثانیه ای و چهار آنتن پر قدرت قابل جدا شدن و به روز رسانی پشتیبانی می کند.
EA8500 در کلاس AC2600 و با قیمت مناسب 280 دلار عرضه می شود.
روترها در آموزش میکروتیک در کلاس AC2600 از سرعت 733/1 گیگا بیت بر ثانیه روی فرکانس 5 گیگا هرتز و800 مگا بیت بر ثانیه روی فرکانس 4/2 گیگا بیت بر ثانیه بهره می گیرند.
آموزش شبکه
آموزش میکروتیک
این محصول قابلیت ها و ویژگی های شاخص زیای دارد که موجب می شوند در بازار چشم نوازی کند.
برای مثال در آموزش میکروتیک ،نخستین روتری است که از پهنای باند 160 مگا هرتز روی فرکانس 5 گیگا هرتز استفاده می کند و امکان فعالیت چند کانال استریم هم زمان را روی شبکه بی سیم فراهم می سازد . فناوری MU-MIMO نسبت به روترهای قبلی مبتنی بر SU-MIMO مزایای ویژه ای فراهم می کند.

آموزش شبکه بررسی اکسس پوینت

اکسس پوینت خارج از خانه کلاس AC1200
آموزشگاه شبکه
DAP-3662 محصول جدید شرکت دی لینک است که یک اکسس پوینت خارج از خانه دو بانده در کلاس AC1200 با قابلیت poE محسوب می شود. در این کلاس در آموزش شبکه حداکثر سرعت انتقال اطلاعات روی فرکانس 5 گیگاهرتز برابر 867 مگابیت بر ثانیه و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر با 300 مگابیت بر ثانیه است. این AP از دو درگاه شبکه اترنت یک گیگاهرتز برابر 300 مگابیت بر ثانیه است.

۱۳۹۵ خرداد ۵, چهارشنبه

آموزش شبکه دسکتاپ و رک

ذخیره سازی رده بالای مناسب دسکتاپ و رک
آموزشگاه شبکه
شرکت سینولوژی دو NAS با پردازنده های SoC چهار هسته ای و قابلیت رید 5 برای استفاده در تجهیزات رک یا دسکتاپ معرفی کرد. در آموزش شبکه ذخیره ساز DS1515 Disk Station (مناسب برای دسکتاپ) به یک پردازنده چهار هسته ای مبتنی بر معماری آرم به نام Annapurna Labs Alpine AL-314 با سرعت 1.4 گیگاهرتز مجهز است که از دو گیگابایت بر ثانیه حافظه رم افزایش ناپذیر نیز استفاده می کند.
امکانات ارتباطی این NAS چهار درگاه اترنت یک گیگابیت بر ثانیه ای با قابلیت Aggregatable دو درگاه USB 3.0 و دو درگاه eSATA برای افزایش ظرفیت ذخیره سازی یا افزایش ظرفیت ذخیره سازی یا افزایش تعداد درگاه های ارتباطی شبکه است. پنج کشو قابل تعویض در حین کار این محصول از هارد دیسک های 2.5 و 3.5 اینچی ساتا دو / سه و هارد درایورهای اس اس دی پشتیبانی می کندکه در آموزش شبکه قابل پیکر بندی و دسته بندی بر اساس فناوری های JBOD رید 0 ، 1 ، 5 ، 6 ، 10 و فناوری اختصاصی شرکت سینولوژی یعنی Hybrid RAID هستند.

آموزش میکروتیک بررسی رک VxRack

رک همگرا با معماری نرم افزار محور و محاسبات کوانتا
 آموزش شبکهبا اوج گرفتن معماری نرم افزار محور در حوزه های مرکز داده و تجهیزات ذخیره سازی ، شرکت های متعددی به دنبال طراحی یک سخت افزار مناسب برای چنین کاربری هایی هستند. در ادامه در آموزش میکروتیک این روند ، شرکت VCE یک رک هم گرا با معماری های نرم افزار محور به نام VxRACK طراحی و معرفی کرده است که می تواند میزبان هزاران سرور x86 نرم افزار محور باشد و امکان مقیاس پذیری نرم افزار های ذخیره سازی و محاسبات کوانتا را داشته باشد.
دوره شبکه
VCE می گوید همان طور که شرکت سیسکو روی سرورهای UCS از سیستم های Vblock بهره می گیرد بهره می گیرد ، ما روی رک های VxRack از ماشین های کوانتا برای محاسبات استفاده می کنیم.
این سیستم می تواند با هایپروایزرهای KVM ، سوییچ های Nexus مبتنی بر 10G Ethernet و نرم افزار VMware vRealize پیکر بندی شود. برخی مدل های دیگر در آموزش میکروتیک این رک هم می توانند با نرم افزار های VMware EVO:RACK و VMware Virtual SAN پیکر بندی و سازگار شوند.

آموزش شبکه سرور بانک های اطلاعاتی

سرور مخصوص بانک های اطلاعاتی
آموزش شبکه
شرکت دل در آموزش شبکه پس از عرضه سرورهای دو سوکتی  که امکان قیاس پذیری و توسعه کاربردهای ویژه را همانطور که در مطالب قبل هم دید داشتند ، به سراغ طراحی و تولید یک سرور چهار سوکتی مخصوص نیازهای بانک های اطلاعاتی با میزان حافظه رم زیاد رفت.
سرور PowerEdge R930 مبتنی بر معماری x86 در آموزش شبکه است و از پردازنده های سری Xeon E7-8800/4800 v3 بهره می گیرد. این سرور چهار یونیتی 4U در کلاس سازمانی توسعه داده شده است و از نوعی طراحی سود می برد که فرآیند را هشت برابر سریع تر از مدل های قبلی ، در یک دقیقه انجام می دهد.

آموزش امنیت شبکه و روش های کاربردی 2

هکرهایی که به این سامانه ها (خانه،خودرو و دستگاههای سلامتی) یورش می برند ، معمولا می کوشند یکی از این سه کار را در آموزش امنیت شبکه انجام دهند ، به دست گرفتن کنترل وسیله هدف ، ربودن اطلاعات یا مختل کردن سرویس.
آموزش امنیت شبکه
به دست گرفتن کنترل وسیله هدف تقریبا" به معنای لاگین کردن و جا زدن خود به جای کاربر مجاز است .
شاید برای این کار دستیابی به گذر واژه ، یافتن یک بک دور یا دور زدن مکانسیم های هویت سنجی مورد نیاز باشد.
همان طور که در قسمت های قبلی
 آموزش امنیت شبکه نیز دیدیم ، روش های کار امد هویت سنجی (مانند تولید گذر واژه های تصادفی، هویت سنجی امن و توکن محور ، هویت سنجی  بیومتریک و هویت سنجی مجوز محور) می توانند چنین هک هایی را سخت تر کنند.

آموزش امنیت شبکه و روش های کاربردی 1

امنیت
آموزش امنیت شبکه

در فوریه 2014 ، اداره ترابری ایالات متحده برای تبیین پیش طرح قوانین ویژه تلاش های خود را آغاز کرد. این قوانین همه خودرو ها را ملزم می کند از امکان ارتباط <<خودرو با خودرو>> و <<خودرو با زیر ساخت>> برخوردار باشند و برای دستیابی راه دور به خودرو مسیر دیگری را بگشاید.
در آموزش امنیت شبکه مشاهده می شود که ، جسم انسان نیز شاید از آسیب هکرها در امان نباشد. هم اکنون بیماران را می توان به وسیله سامانه های ویژه پایش و حتی با دستگاه های پزشکی مانند تپش آرا و پمپ های انسولین ، سامانه ای هوارسان و پایش گرهای شیمیایی خون درمان کرد.
این دستگاه ها به اینترنت متصل هستند، زیرا خیلی بهتر است بیماران به جای بیمارستان در خانه های آن ها زیر نظر گرفت.
اما اگر این دستگاه های پایش سلامت به اینترنت متصل باشند در آموزش امنیت شبکه ، از حمله های هک مصون نخواهند بود.

۱۳۹۵ خرداد ۴, سه‌شنبه

اموزش شبکه

راه اندازى، كنترل و نگهدارى شبكه شايد يكى از مشكل ترين و دشوارترين بخشهاى كارى يك Administrator يا مسئول سايت باشد. چون مشكلات و عيوب ناشى از سخت افزارهاى يك شبكه ،با مشكلات و عيوب ناشى از برنامه هاى نرم افزارى شبكه ادغام شده و اگر به فرض در هنگام تنظيم شبکه مشکلی به وجود آيد ، وقت زيادی تلف خواهد گرديد تا بفهميم مشكل از ناحيه سخت افزارى است يا نرم افزارى.
اين قسمت شامل چهار بخش در آموزش شبکه است:
معرفي شبكه، كارت شبكه و راه اندازى و نگهدارى شبكه از لحاظ سخت افزارى
تنظيم و كنترل برنامه Network Neighborhood
استفاده از شبكه و عمل Sharing
نصب و تنظيم برنامهWingate ، جهت اتصال شبكه به سرور(Server) و اينترنت.
معرفي كارت شبكه، و راه اندازى و نگهدارى شبكه از لحاظ سخت افزارى
كارت شبكه يا LAN Card
كامپيوترها جهت اتصال به هم و استفاده از برنامه هاى هم و اشتراك برنامه ها از نظر سخت افزارى احتياج به كارت شبكه يا LAN Card دارند. كه بطور معمول در بازاردو نوع کارت معمول می باشد. يک قسم آنها کارتهاِی 10 در 10 بوده و قسم ديگر کارتهای 10 در 100 ميباشند. جهت كنترل اتصال درست كارت شبكه به كامپيوتر می توانيد روى آيكون My Computer كليك راست نموده و ازقسمت Properties پوشه Device manager را انتخاب نماييد. در بين ابزارهاى نصب شده طبق شكل بايد در قسمت Network adapters ،نام ومشخصات كارت شبكه شما وجود داشته باشد.

آموزش امنیت اشیا موجود در شبکه

سیستم امنیت اشیا می توانند به جای پایگاه داده ها از فیلترینگ قانون محور استفاده کنند.
برای درک چگونگی کارکرد این مورد در آموزش امنیت ، یک چاپگر خانگی را در نظر می گیریم که به بسیاری از دیگر دستگاه ها در اینترنت اشیا شباهت دارد.

آموزش امنیت

این چاپ گر تنها چند درگاه و شمار اندکی پروتکل ارتباطی دارد.
چنین چاپگری  هم از دستورهای چاپ پشتیبانی می کند که می تواند از هر وسیله دیگری ارسال شده باشد و هم از دستورهای مدیریتی پشتیبانی می کند که فقط در صورتی پذیرفته می شوند که از معدود کامپیوترهای از پیش تعیین شده ارسال شده  باشند.
همه آن چه سیاست های ارتباطی این دو مجموعه دستور مجزا را مشخص می کند چند سیاست ساده برای فایروال است که در
 آموزش امنیت فهرست سفید خوانده می شود.

آموزش شبکه بررسی پهنای باند 4

ابزار لینوکس
هنگامی که در آموزش شبکه می خواهید آمد و شد داده ها در شبکه خود را با بهره گیری از سیستم عامل لینوکس بررسی کنید ، وضعیت کمی فرق می کند ، کار با ابزار داخلی که در این قسمت و قسمت های بعدی درباره آنها سخن می رانیم دشوار به نظر می رسد.
یک وسیله داخلی یا به اصطلاح عامیانه تو کار برنامه ای است که با خود سیستم عامل در دسترس کاربر قرار می گیرد. اما چون لینوکس در آموزش شبکه در ارتباط با گزینه های ارسال داده ها از راه شبکه خیلی پراکنده عمل کرده ،لذا یک ابزار ویژه که در یک توزیع distro نصب شده ،ممکن است برای کار در بخشی دیگر نیز مورد نیاز باشد و باید برای آنجا هم نصب گردد.
اگرچه در آموزش شبکه چند ابزار Unix/Linux هستند که این امکان را فراهم می کنند تا با احتمال 99% توزیع ها در دسترس کاربر باشند.
نخستین نمونه ، از این دست tcpdump می باشد ، که می تواند برای نمایش یک description محتوی بسته های فرستاده شده از راه واسطه شبکه ، به کار رود. شماری از اکستنشن ها و متغیرهای دستوری وجود دارند که می توانند افزوده شوند،اما برای نمونه ما فقط یک جفت نشان را به کار می گیریم .
آموزش شبکه

آموزش شبکه بررسی پهنای باند 3

با توجه به مطالب قبلی ، چون در آموزش شبکه ما میخواهیم شبکه مورد استفاده را بررسی نماییم،شما می توانید تیک “processor Time%”را بردارید و باقی را به حال خود بگذارید. اگر شما بخواهید فایلی با حجم بالا را بارگیری نمایید، برای نمونه آخرین نسخه Ubuntu،آنگاه شما خواهید دید که یک افزایش بسیار شدید در بایت های فرستاده و دریافت شده پدید می آید ، این افزایش به صورت یک شیب تیز درگراف پنجره اصلی به تصویر کشیده می شود.
آموزش شبکه
این گراف می تواند دیگر گراف های مانند بسته های دریافتی Unicast در هر ثانیه با خطاهای بسته های دریافتی را محو نماید. شما همچنین می توانید با استفاده از نوار ابزاری که در بالای پنجره گراف وجود دارد ، نوع و گونه گرافی که می خواهید ببینید را در آموزش شبکه بر گزینید و حتی نگاشت های زمان بندی شده را تنظیم کنید که داده ها را می گیرید و در یک ناحیه با قابلیت پیکر بندی نمودن ،مانند CSV یا دیگر انواع فایل ذخیره می کند تا بتوانید با این داده ها در اکسل گراف مورد نظر خود را رسم کنید. علاوه بر این شما در آموزش شبکه می توانید بر گزینید که داده های خروجی در یک پایگاه داده که از پیش مشخص شده ذخیره شوند،اگر شما چنین پایگاه داده هایی دارید هم اکنون نصب و تنظیمات را در آموزش شبکه انجام دهید.
ادامه مطلب
http://bartar-network.com/

آموزش شبکه بررسی پهنای باند 2

ابزار ویندوز
آموزش شبکه
در ادامه ی مطلب قبلی آموزش شبکه می بینید که ، بهترین مکان آموزش شبکه برای بررسی پهنای باند مورد استفاده ویندوز performance monitor می باشد. از اینجا شما می توانید داده هایی که در طول یک روز از طریق شبکه محلی یا اینترنت می فرستید یا دریافت می کنید را گرد آوری نمایید گرچه تشخیص و تمیز دادن شبکه و اینترنت از این طریق تقریبا غیر ممکن است .
در آموزش شبکه برای دیدن و کنترل پهنای باند کنونی ، روی منوی start کلیک کرده (فرض می کنیم شما با windoes7 کار می کنید) و واژه performance را بنو یسید.
روی performance monitor کلیک نمایید،که معمولا در لیست ارایه شده نخستین گزینه می باشد.

آموزش شبکه بررسی پهنای باند 1

پهنای باند مورد استفاده خود را مورد بازبینی قرار دهید
آموزش شبکه
بیشتر کاربران برای این پرسش که  شما از چه میزان پهنای باندی که به شما اختصاص  داده شده بهره می گیرید،ارزش چندانی قایل نیستند،بیشتر مواقع سرعت اتصال است که مورد پرسش واقع می شود. اما ،اگر شما یک اتصال محدود داشته باشید چه پیش می آید؟
یا اگر بخواهید یک ایمیل اضطراری برای کسی بفرستید و سرعت اینترنت شما پایین باشد،چه خواهید کرد؟چگونه می توان هزاران هزار بایتی که از راه شبکه شما در آمد و شد هستند را اندازه گیری نمود؟
در آموزش شبکه می بینید که ، چیزهایی مانند یک ایمیل ساده می توانند پهنای باند شما بدون آنکه شما متوجه شوید مورد استفاده قرار دهند.

۱۳۹۵ خرداد ۱, شنبه

دوره های مایکروسافت آموزش Power Profile قسمت4

Multimedia Settings
دوره های مایکروسافت
این گزینه بسیار جالب است زیرا در آموزش مایکروسافت به شما امکان می دهد حتی زمانی که در حال پخش فایل های چند رسانه ای هستید مشخص نمائید سیستم به حالت sleep وارد شود یا نه. بنابراین اگر قصد دارید یک ویدئوی طولانی  تماشا کنید ، به معنای عدم دریافت ورودی برای مدت زمان مشخص شده است و می توانید به سیستم بگوئید وارد حالت sleep نشود تا در پخش فایل مشکلی ایجاد نگردد.
Battery
شما در اینجا گزینه هایی برای کنترل عملکرد باتری سیستم پیدا خواهید کرد. شما می توانید عملی که در زمان رسیدن به یک سطح پاور انجام می گیرد ، نظیر ورود به حالت hibernate در زمانی که سطح پاور برای این که از دادن داده ها جلوگیری به عمل آید بسیار پائین باشد استفاده کنید و در صورت بروز چنین حالتی ، وضعیت به شما اطلاع داده شود.

دوره های مایکروسافت آموزش Power Profile قسمت3

Graphic Settings
این گزینه بسته به سیستم شما ممکن است وجود داشته باشد  یا نه ،  و اگر PC شما از سخت افزار متفاوتی استفاده کند ممکن است نمودهای متفاوتی داشته باشد .
دوره های مایکروسافت
 به عنوان مثال در آموزش مایکروسافت ، سیستمی با یک Intel GPU ممکن است یک ورودی Intel Graphics Settings را نمایش دهد. در هر صورت ، بسته به سخت افزاری که در اختیار دارید ، این جایی است که شماهای پاور را برای سخت افزار گرافیکی خود پیدا خواهید کرد.
در نظر گرفتن این گزینه اهمیت زیادی دارد زیرا سخت افزار گرافیکی در بین پر مصرف ترین سخت افزار ها قرار دارد بنابراین می توانید صرفه جویی در این جا به جا آورید.

دوره های مایکروسافت آموزش Power Profile قسمت2

همانطور که در قسمت قبلی آموزش مایکروسافت گفتیم. اولین گزینه ای که خواهید دید ، طرح های اصلی و از پیش تعریف شده ی پاور است که می توانید این ها را براساس سیستم خود تغییر دهید.
برخی از آن ها ممکن است ورودی خاص خودشان را داشته باشند که از ویژگی های سخت افزاری خاصی بهره می گیرند.
صرف نظر از گزینه های شما ، در این جا به سادگی می توانید یکی از طرح های از پیش تعریف شده را انتخاب کنید تا فعال شود که balanced ، گزینه پیش فرض خود ویندوز است.
دوره های مایکروسافت
این یک طرح استاندارد است که نمایش گر شما را پس از گذشت مدتی عدم فعالیت (5 دقیقه در زمانی که بر روی باتری هستند و 10  دقیقه در زمانی که سیستم به پریز برق متصل است) خاموش می کند و بعد از سپری شدن مدتی طولانی تر (15 دقیقه در زمانی که از باتری استفاده می کنید و 30 دقیقه در مواقعی که از پاور اصلی بهره می گیرید) کامپیوتر را به حالت sleep می برد.
شما در عین حال می توانید brightness را برای نمایش گر سیستم ها ی لپ تاپ تنظیم کنید زیرا نمایش گر پر نور ، انرژی بیش تری مصرف می کند.