۱۳۹۵ اردیبهشت ۲۵, شنبه

دوره MTCNA:
هدف از برگزاری دوره آموزشی فراگیری علم و دید کلی نسبت به تجهیزات Microtic.
میکروتیک چیست؟
میکروتیک یک دستگاه نیست بلکه یک OS می باشد که بر روی Kernel مربوط به سیستم عامل Linux می باشد.
و اصلا میکروتیک را می توان بر روی یک PC که بر روی آن سیستم عامل Oubonto را راه اندازی نموده ایم و با نصب بر روی آن و از این سرور که با دو کارت شبکه تبدیل به یک روتر یا Switch , DHCP,PPPOE,VPN,… و سایر تنظیماتی را که ما می توانیم بر روی تجهیزات فراهم آوریم را تنظیم کنیم با این تفاوت که Microtic یکی از توزیع های سیستم عاملی Kernel که مربوط به Linux می باشد را برای ما فراهم می آورد و خود Kernel را که همان زبان ماشین می باشد و درک و فهم آن برای انسان سخت می باشد آن را می توان با Shell تلفیق نمود و یک زبان ساده در حد زبان انسان وارد کرد.

همانند دستور
IP Address Route Print
که دستور بالا باعث می شود که ما Routeهای مربوط به آن دستگاه سخت افزاری را مشاهده کنیم و برای این کار باید از قسمت New Terminal استفاده کنیم.
خوب حالا در آموزش میکروتیک ما باید ابتدا با نحوه متصل شدن به دستگاه روتر MicroticRouter Bord خود شویم و مراحل آن را در زیر به آنها می پردازیم.
ابتدا که باید کابل شبکه یا اینکه از طریق شبکه بی سیم به آن متصل می شویم از قبل از متصل شدن باید رنج آدرسی خود را با آن دستگاه روتر مشخص کنیم که این تجهیزات از رنج 1.8.182.22.1 و با Username:Admin و پسورد خالی می توان به این تجهیزات شبکه متصل شد و باید رنج آدرسی ما از 1.8.182.22.1 تا 1.8.182.22.891 یکی از این رنج آدرسی باشد حال چه به صورت بی سیم یا اینکه کابل شبکه را به اینترفیس خود و به آن دستگاه متصل کنیم. همانند تصویر زیر برای درک بیشتر به تصویر زیر توجه فرمائید.
اموزش میکروتیک

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر