۱۳۹۵ خرداد ۱, شنبه

آموزش امنیت شبکه نرم افزار vmware قسمت5

اجرای ماشین مجازی
هر زمان ماشین مجازی در vmware ساخته می شود ، می توان آن را اجرا کرده یا به اجرای آن خاتمه داد. به علاوه زمانی که یک ماشین مجازی اجرا می شود ، سیستم عامل درون آن ، فرایند بوت شدن را طی کرده ، با ماشین مجازی ارتباط برقرار کرده و یکی می شود.
در این حالت توانایی خاموش کردن ، متوقف کردن یا به حالت تعلیق درآوردن یک ماشین مجازی امکان پذیر خواهد بود. همچنین می توانید به اجرای آن خاتمه داده یا به اجرای آن در پشت صحنه اقدام کنید.
برای اجرای یک ماشین مجازی می توان از منوی VM از زیر گروه power ، گزینه power on یا از طریق نوار ابزار عمل کنید.
زمانی که در آموزش امنیت شبکه از نوار منو استفاده می کنید ، می توانید یکی از گزینه های soft power و یا hard power یا اجرای ماشین مجازی از طریق حالت تنظیمات بایوس را انتخاب کنید. با کلیک بر روی منوی VM از زیر گروه power نیز می توانید از یکی از سه گزینه زیر برای اجرای ماشین مجازی استفاده کنید.
Power on (hard power): با کلیک بر روی این گزینه ، ایستگاه کاری شروع به اجرای ماشین مجازی می کند.
Start up Guest: با کلیک بر روی این گزینه ، ایستگاه کاری شروع به اجرای ماشین مجازی کرده و VMware Tools یک اسکرپیت روی سیستم عامل میهمان اجرا می کند. بر روی  سیستم عامل میهمان، در صورتی که ماشین مجازی برای بکارگیری DHCP پیکربندی شده باشد ، اقدام به دوباره ساختن آدرس IP  ماشین مجازی می کند .
Power On a BIOS: ایستگاه کاری ماشین مجازی در حال BIOS Setup اجرا می کند.
اما روش دیگری که با استفاده از آن می توانید یک ماشین مجازی را اجرا کنید ، از طریق نوار ابزار و دکمه play است که ماشین مجازی را اجرا می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر