۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

دوره های سیسکو آشنایی با تجهیزات سیسکو 1

 آشنایی با محصولات سیسکو
دوره های سیسکو
در قسمت های قبلی آموزش سیسکو در مورد آدرس دهی شبکه با IP  ، معماری شبکه ها و ایده های  مطرح در این زمینه با هم به گفتگو نشستیم. و علاوه بر بحث روی تکنولوژی های مورد استفاده و چگونگی عملکرد آنها ، وارد قسمت های عملی نیز خواهیم شد. چگونگی اتصال دستگاه ها در شبکه های LAN و WAN ، چگونگی برقراری ارتباط از  طریق Consol با سوئیچ ها و روتر ها ، استفاده از محیط دستوری سیستم عاملIOS و ... ، با مدل سه لایه ای سیسکو که شامل لایه های Core ، Distribution و Access می شود آشنا شدید.
آموزش سیسکو
بعد از طراحی شبکه ها ، نیاز به انتخاب دستگاه های مورد نیاز و جاگذاری صحیح آنها در مکان های مناسب داریم که این کار را به کمک استاندارد های تعیین شده انجام خواهیم داد. برای انتخاب یک دستگاه به نکات زیر باید توجه داشت :
آیا به کار بردن و راه اندازی محصول انتخاب شده راحت می باشد؟
پشتیبانی فنی دستگاه مورد نظر آسان است؟ آیا دستگاهی که انتخاب نموده ایم دارای امکانات لازم برای پوشش دادن به نیاز های شبکه ما می باشد؟
آیا دستگاه قدرت لازم را برای پشتیبانی از ظرفیت حاضر شبکه و به احتمال زیاد ظرفیت رو به رشد در آینده دارد؟
آیا دستگاه مورد نظر قابل اطمینان است؟ وچقدر قدرت تحمل خرابی را دارد؟
اگر دستگاه مزبور در لایه سوم عمل می کند ، آیاظرفیت لازم برای پوشش دادن به ارتباطات همزمان به وسیله کاربران داخلی و کاربران خارجی را دارد؟
آیا دستگاهی که خریداری می شود ، می تواند به راحتی ارتقاء سخت افزاری یابد و آیا اینکه ارزش سرمایه گذاری  را داراست یا نه؟
بعد از اینکه به سوالات فوق به درستی جواب دادید ، می توانید محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر