۱۳۹۵ تیر ۸, سه‌شنبه

آموزش شبکه ویژگی های NAS قسمت1

مهم ترین ویژگی ها
هر دستگاه NAS باید ویژگی های پر اهمیت زیر را در آموزش شبکه داشته باشد. در واقع ، این مشخصات تعیین کننده نوع و رده NAS هستند.
اشتراک گذاری فایل: تمام دستگاه های NAS به قابلیت ها و امکاناتی برای اشتراک گذاری اطلاعات و فایل ها روی شبکه مجهز هستند. کامپیوترهای شخصی و ویندوز گزینه هایی برای اشتراک گذاری است. برخی محصولات از تعداد کامپیوترهای بیش تر و حجم اشتراک گذاری اطلاعات بیش تر در آموزش شبکه پشتیبانی می کنند و برخی دیگر از دستگاه ها می توانند فقط تعداد محدودی فایل و پوشه در شبکه به اشتراک بگذارند. محصولات رده بالای بازار طیف متنوعی از ابزارها برای اشتراک گذاری سریع فایل ها دارند و از فرمت های مختلفی پشتیبانی می کنند و برعکس محصولات رده پایین فاقد انعطاف پذیری لازم برای شبکه های بزرگ هستند.
آموزش شبکه
پشتیبان گیری از کلاینت: اگر می توانید روی یک NAS عملیات خواندن و نوشتن را در آموزش شبکه انجام دهید ، باید بتوانید از برنامه های پشتیبان گیری نیز استفاده کنید. برخی از دستگاه ها همراه با چند مجوز استفاده از ابزارها و نرم افزارهای پشتیبان گیری معمولا مبتنی بر سیستم عامل ویندوز عرضه می شوند. اگر یک مدل NAS هیچ گونه ابزار یا قابلیتی برای پشتیبان گیری فراهم نمی کند یا مجوزهای لازم را به مشتری نمی دهد ، انتخاب های زیادی در بازار دارید که می توانند این ضعف را جبران کنند. توجه داشته باشید که برخی از برنامه های پشتیبان گیری کلاینت عرضه شده همراه با محصولات NAS خیلی انعطاف پذیر نیستند یا کارایی مناسبی ندارند و در هنگام اجرا باعث افت توان خروجی سیستم و حتی خوابیدن شبکه می شوند. بنابراین ، در نهایت مجبور خواهید بود به سراغ خرید یک نرم افزار پشتیبان گیری سومی بروید.
پس اجازه ندهید  ارائه کردن یا نکردن مجوز چند نرم افزار پشتیبان گیری به همراه NAS در تصمیم خرید شما تاثیر گذار باشد. بسیاری از این دستگاه ها نیز در آموزش شبکه می توانند به عنوان ذخیره ساز برای Time Machine شرکت اپل استفاده شوندو از ویژگی های این سیستم پشتیبانی کنند.
اتصالات اترنت: تمام دستگاه های NAS از طریق درگاه های اترنت به طور مستقیم به شبکه متصل می شوند. نسل جدید این ذخیره سازها از درگاه های اترنت گیگابیتی استفاده می کنند و تقریبا درگاه های اترنت ده / صد مگابیتی منسوخ شده اند. البته هنوز در بازار مدل هایی در آموزش شبکه یافت می شوند که چنین درگاه هایی دارند ، اما پشتیبانی از فریم های با اندازه بزرگ (اصطلاحا Jumbo Frame) هنوز همه گیر نشده است و قابلیت چندان مهمی هم نیست. کارت های شبکه و سیستم عامل های دسکتاپ امروزی توانایی ارسال سریع بسته ها را دارند ، اگرچه ممکن است این سرعت به پای ارسال بسته های بزرگ نرسد ، ولی هم تراز با آن خواهد بود و مشتری از این جهت ضعف یا مشکلی احساس نمی کند. در بازار مدل هایی از NAS همراه با درگاه های شبکه ده گیگابیتی 10GbE یا پشتیبانی از کارت های توسعه PCIe برای افزودن قابلیت های اضافی مانند درگاه های شبکه اترنت یک گیگابیتی بیش تر یا ده گیگابیتی ارائه می شوند. اگر NAS باید در یک شبکه پرسرعت چند ده گیگابیتی مانند 40GbE یا 100GbE مورد استفاده قرار گیرد ، حتما باید به سراغ مدل هایی با درگاه های اترنت ده گیگابیتی بروید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر