۱۳۹۵ تیر ۲, چهارشنبه

دوره های مایکروسافت آموزش ویندوز سرور راهبری کاربران 1

آموزش مایکروسافت
راهبری کاربران و کامپیوتر ها
مدیریت کابران و کامپیوتر ها یکی از وظایف روزانه ای است که به طور منظم در دوره های مایکروسافت آموزش ویندوز سرور انجام می شود. اقلام اکانت کاربر و کامپیوتر که در AD  ذخیره می شود در واقع اعتبار آنها در محیط شبکه  را نشان می دهد. هر دوی آنها برای مدیریت  و ایمن سازی دامنه به یک روش عمل می کنند.
اکانت کاربران
اکانت کاربر به اشخاصی اختصاص می یابد که نیاز به شبکه دارند. کاربر به واسطه ی اکانت خود می تواند وارد سرور ها یا دامنه ی AD  شود.
اکانت کاربران محلی
اکانت کاربران محلی روی یک کامپیوتر ایجاد می شود و کاربر تنها وقتی به آن کامپیوتر دسترسی دارد که برای وی اکانتی تعریف شده باشد. در ویندوز سرور 2012 با اکانت کاربر محلی نمی توان به منابع دامنه AD  دسترسی داشت. اگر دامنه AD  وجود داشته باشد می توان برای انجام امور مدیریتی و نگهداری روی سرور های مشخصی ،اکانت محلی تعریف کرد. اینگونه اکانت ها زمانی به کار می رود که بخواهید دسترسی موقت بدهید یا برنامه ای نیاز به تعریف اکانت محلی داشته باشد.
اکانت کاربران دامنه
اکانت کاربران دامنه روی یک DC در دامنه AD ساخته می شود و دسترسی به منابع دامنه را امکان پذیر می سازد. این منابع در دوره های مایکروسافت آموزش ویندوز سرور 2012 عبارتند از : سرور ها ، فایل های اشتراکی ، وب سایت ها ، و تنظیمات AD ، این نوع اکانت ها در پایگاه داده های AD  ذخیره می شود ، بنابراین تمام DC های دامنه همسان سازی می شود. اکانت کاربران دامنه روشی برای دسترسی به شبکه های ویندوزی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر