۱۳۹۵ خرداد ۲۶, چهارشنبه

آموزش دوره های مایکروسافت تنظیمات Zone قسمت1

تنظیمات مربوط به Zone
در سرور DNS کنسول مدیریتی DNS را باز کرده و در قسمت Forward Lookup Zone بر روی نام Zone ای که ساخته اید راست کلیک و گزینه Properties را انتخاب کنید. در آموزش دوره های مایکروسافت مشاهده می کنید که 6 سر برگ در Properties مربوطه وجود دارد که آن ها را بررسی می کنیم.
سر برگ Security
با استفاده از سر برگ Security می توانید به یک کاربر اجازه تغییر مشخصات و به روز رسانی های Dynamic در Zone را اعطا کنید.
تمامی سر برگ ها در ادامه بترتیب توضیح داده شده است.
Secondary zone دارای سر برگ Security نمی باشند و سربرگ SOA تنها محتوی Master SOA Record را نشان می دهد که قادر به تغییر آن نیستند.
سربرگ General
در این سر برگ در آموزش مایکروسافت با موارد زیر رو به رو خواهیم شد:
آموزش مایکروسافت1.فیلد Status: وضعیت فعلی Zone را نشان داده و با استفاده از دکمه Pause می توانید وضعیت Zone را به حالت غیر فعال تغییر دهید. و در هنگامی که Paused باشد از این Zone برای پاسخگویی استفاده نمی شود.
2-فیلد Type: نوع Zone را نشان داده و با استفاده از دکمه Change می توانید نوع Zone را تغییر دهید. انواع Zone هایی که می توانید با استفاده از دکمه Change انتخاب کنید شامل ،Standard Primary ،Standard Secondary AD-Integrated است.
3-فیلد Replication و دکمه Change به شما اجازه تغییر Replication Scope را در صورت ذخیره سازی Zone در AD را می دهد. با استفاده از دکمه Change می توانید یکی از گزینه های زیر را برای Replicate کردن داده های Zone استفاده کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر