۱۳۹۵ تیر ۶, یکشنبه

آموزش شبکه سخت افزار شبکه

آموزش شبکه

سخت افزار ارتباطي شبكه و کامپيوتر
CPU كامپيوتر پروسه ارسال ودريافت بيت‌هاي اطلاعات را كنترل نمي‌كند بلكه يك سخت‌افزار ويژه كه كامپيوتر را به شبكه متصل مي‌كند همه فرآيند ارسال و دريافت سيستم‌هاي اطلاعاتي را كنترل مي‌كند.
آموزشگاه شبکه
توپولوژي منطقي شبکه
توپولوژي منطقي شبكه كه در واقع قوانين حاكم برمسير انتقالي داده‌ها را در آموزش شبکه تعيين مي‌كند. از جمله اين توپولوژيهاي منطقي مي توان  Ethernet ، Taken Ring ، FDDI و +ATM را نام برد كه در كامپيوترهاي شخصي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. از آنجا كه اترنت (Ethernet) ارزانترين، عمومي‌ترين و معمولي‌ترين روش براي نصب شبكه LAN مي‌باشد برآنيم كه صرفاً اين توپولوژي را بيشتر معرفي كنيم.
Ethernet
در شبكه اترنت هر كامپيوتر براي دستيابي به شبكه و به منظور ارسال اطلاعات از پروتكلي بنام CSMA/CD استفاده مي‌كند. چگونگي عمل اين پروتكل به شرح زير است.
اگر كامپيوتري خواسته باشد اطلاعاتي را به شبكه ارسال كند، شبكه يا كانال ارتباطي را تحت نظر مي‌گيرد، اگر اطلاعاتي در كانال نبود اطلاعات خود را در آن قرار مي‌دهد. وگرنه به استراق سمع خود ادامه مي‌دهد.
اگر در آموزش شبکه دو كامپيوتر همزمان با هم اطلاعاتي را در شبكه قرار دهند اين اطلاعات يا بسته‌هاي اطلاعاتي با هم تصادف مي‌كنند و از بين خواهند رفت، كامپيوتري كه اين تصادف را تشخيص دهد از طريق ارسال اطلاعات خاص به ساير كامپيوترها خبر مي‌دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر