۱۳۹۵ خرداد ۱۹, چهارشنبه

دوره های سیسکو آشنایی باشاسی محصولات 2

دستگاه Catalyst2820 دارای دو نوع متفاوت است:2822 و2828. هر دوی این دو نوع سوئیچ دارای یک پورت ثابت AUI 10Base در پشت شاسی دستگاه ، 24 عدد پورت 10Base T در جلوی شاسی دستگاه و دو عدد Modular در جلوی دستگاه می باشند. کارت هایی که در این slot ها قرار می گیرند،می توانند ارتباطات از نوع ATM,FDDI,Ethernet,Fast Ethernet را پشتیبانی کنند.
فرق عمده بین این دو مدل در آموزش دوره های سیسکو ،در ظرفیت  نگهداری آدرس های MAC در حافظه دستگاه است. 2822 قادر به نگهداری 2048 عدد آدرس MAC بوده و 2828 نیز می تواند 8192 عدد آدرس MAC را در جدول  پورت خود حفظ نماید. مدل 1900 نیز ظرفیت ذخیره 1024 عدد آدرس را داراست. در بقیه موارد این دو مدل درست شبیه هم هستند. نکته مهم دیگر این است که امکان ارتقاء مدل 2822 به مدل 2828 وجود ندارد. زیرا که تعداد آدرس هایی که این دو دستگاه می توانند ساپورت کنند ، در هنگام خریداری دستگاه و به صورت فیزیکی روی آنها نصب خواهد شد.
مشخصات شاسی مدل 1900
شکل زیر نشان دهنده قسمت جلویی و پشتی دستگاه 1900 می باشد. بدنه دستگاه در قسمت جلو دارای LED ها، دکمه Mode در سمت چپ دستگاه و تمامی پورت های Ethernet (بجز یکی) می باشد. قسمت پشت دستگاه بیشتر برای کارهای مدیریتی به کار می رود. همانطور که توجه می کنید ، هیچ گونه دکمه ای برای روشن یا خاموش کردن دستگاه  موجود نیست ؛ بلکه برای اینکار می توان سیم برق را به ورودی برق که در پشت دستگاه قرار دارد متصل نمود و برای خاموش کردن دستگاه نیز ، باید سیم را از داخل پریز برق موجود در پشت دستگاه بیرون کشید. همچنین می بینید که یک پورت AUI DB -15 Ethernet port نیز در پشت دستگاه موجود است.
دوره های سیسکو
بسته به تاریخ تولید دستگاه ، ممکن است که پورت کنسول موجود در پشت دستگاه از نوع قدیمی تر DB-9 و یا جدیدتر RJ-45 باشد. برای کارهای مدیریتی پورت Consol موجود در پشت دستگاه را به یک دستگاه دیگر مثل کامپیوتر متصل می کنیم. اگر کنسول از نوع DB-9 باشد ، یک کابل Null modem cable  و اگر نوع کنسول ، RJ-45 باشد ، از کابل Rollover استفاده خواهیم کرد. در قسمت های بعدی آموزش دوره های سیسکو در این مورد بیشتر خواهیم گفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر