۱۳۹۵ تیر ۲۹, سه‌شنبه

آموزش شبکه بازیابی اطلاعات 2

آموزش شبکه

چگونه اطلاعات را بازیابی کنیم؟
در نخستین قدم برای بازیابی موفق پرونده های از دست رفته، به خاطر داشته باشید که تا حد ممکن از دستگاه (یا وسیله ای که اطلاعات بر روی آن قرار داشته) استفاده نکنید. به ویژه سعی کنید از تغییرات در پرونده ها (اضافه یا حذف کردن) اجتناب کنید. اما برای بازیابی اطلاعات نیاز دارید. در اینجا یک نمونه از نرم افزارهای بازیابی اطلاعات را که در محیط سیستم عامل های مختلف قابل استفاده است معرفی می کنیم.(برای اطلاع از جزئیات کاربرد نرم افزار لازم است که به پایگاه های اطلاع رسانی مربوطه مراجعه کنید).
TestDisk
TestDisk یک نرم افزار آزاد متن باز است. این نرم افزار در آموزش شبکه روی تمام سیستم عامل های مبتنی بر لینوکس، ویندوز، مک، بی اس دی، و سان کار می کند. محیط کاربری این نرم فزار ظاهری شبیه به ترمینال در مک و لینوکس یا خط فرمان در ویندوز دارد. در تارنمای رسمی این نرم افزار آمدهاست که TestDisk یک نرم افزار آزاد قدرتمند برای بازیابی اطلاعات است و در ابتدا برای کمک به بازیابی پارتیشن های گم شده و یا بازیابی دیسک های قابل بوت طراحی شده است.
EstDisk-Mac
 این نرم افزار امکانات زیادی دارد که بخش عمده آن شامل این موارد است:
-درست کردن جدول پارتیشن ها
-بازگرداندن پارتیشن های پاک شده
-بازگرداندن پرونده ها در پارتیشن های FAT یا exFAT یا ext2 یا ext3  یا ext4 و ....
-کپی کردن پرونده ها از پارتیشن های پاک شده ی FAT یا exFAT یا NTFS یا ext2 یا ext3 یا ext4 و .....
با توجه به ظاهر این نرم افزارو ویژگی های آن شاید به نظر برسد که کارکردن با آن سخت بوده یا نیاز به تخصص و دانش خاصی دارد. اما نرم افزار امکانات خود را هم برای کاربران حرفه ای عرضه می کند و هم اینکه گزینه هایی پیش فرض برای کاربران عمومی در اختیار می گذارد. یکی از ویژگی ها درخشان این نرم افزار امکانی به نام Rescue CD است که بسته به دانش و تخصص شما و نیازی که دارید تسهیلاتی را فراهم میکند. امکاناتی را در اختیار شما قرار می دهد. زمانی که سیستم عامل شما دچار مشکل شده است و راه اندازی نمی شود چند راه ساده دارید که با کمی اغماض همه منجر به از بین رفتن اطلاعاتتان می شوند. با داشتن این چنین امکانی دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید چون این امکان شما را قارد می سازد که در مرحله ی نخست مشکل را حل کنید و در صورت عدم موفقیت در حل مشکل، اطلاعات خود را بازیابی کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر