۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

HTTP2 در آموزش شبکه

با کارکرد جدیدیترین نسخه پروتکل انتقال ابر متن HTTP2 آشنا شوید
آموزش شبکه
-با توجه به رشد روز افزون سایت ها و افزایش پهنای باند کاربران اینترنیتی و همچنین عدم وجود مکانیزمی مناسب برای استفاده بهینه از این پهنای باند ، کار گروه httpBits (سرنام HYPERTEXT TRANSFER PROTOCOL BITS ) از گروه های فعال در سازمان Internet Engineering Task Force ، در سال ۲۰۱۲ ، کار بر روی نسخه ارتقاء یافته ای از پزوتکل انتقال ابر متن HTTP را آغاز کرد. برای HTTP در آموزش شبکه پروتکلی که ساختار و اساس آن بر مبنای پروتکل کد منبع باز SPDY قرار داشته ، اما در عمل یکسری ویژگی های متمایز و شاخص از نسخه فعلی انتقال ابر متن را در خود جای داده است.
پروتکل انتقال ابر متن با همان HTTP در آموزش شبکه ، یکی از موفق ترین پروتکل های پر کاربرد دنیای اینترنت به شمار می رود که توسط World Wide Web مورد استفاده قرار می گیرد. آخرین نسخه ارائه شده از این پروتکل ، نسخه ۱٫۱ است که در سال ۱۹۹۹ به عنوان یک استاندارد جامع و جهانی در قالب RFC 2616 ارائه شد.
قالب یک پیام در پروتکل HTTP 1/1 ، به گونه ای طراحی شده است که در ابزارهای رایج دهه ۹۰ کاربرد دارد و از این رو با برنامه های امروز وب سازگار نیست. این قالب پیام ، شامل یک خط شروع است که این خط شروع را مجموعه ای از مقادیر هشت تایی که فرمتی شبیه به قالب یک پیام اینترنت دارند و فیلدهای سرآیند که شامل صفر یا چند صفر هستند (فیلدهای سرآیند خط هایی هستند که شامل نام فیلد ، دو نقطه ، بدنه فیلد و CRFLF) ، شکل می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر