۱۳۹۵ مرداد ۹, شنبه

آموزش شبکه نرم افزار مناسب پشیبانی 2


آموزش شبکه

دسترسی یا پشتیبانی؟
با در دسترس بودن این همه نرم افزار پشتیبانی رایگان، همه ما وسوسه می شویم که پولی را هزینه نکنیم و از یکی از همین نرم افزارهای رایگان را در آموزش شبکه استفاده کنیم. با این حال، برخی از آنها دارای نقص هایی هستند زیرا اکثر آنها فاقد امنیت کامل، مجوزهای دسترسی ، رسیدگی و خیلی از ویژگی های دیگر هستند.
نرم افزار Chrome Remote Desktop از کمپانی گوگل یک مثال برای این گونه موارد است. این نرم افزار رایگان است، اما هر سیستمی که نیازمند یک حساب گوگل است، باید این نرم افزار را بر روی آن نصب کرد و یک رمز 12 رقمی بین شما و این نرم افزار رد و بدل می شود. استفاده از آن آسان است و فاقد رسیدگی مناسب است و سیستم از راه دور آن کنترل مناسبی را بر سیستم شما ندارد، به علاوه این نرم افزار شما را محدود به استفاده از کنترل از راه دور ساده میکند.
آموزش شبکه
راه حل های خوب برای پشتیبانی از راه دور، در آموزش شبکه به راحتی قابل دسترسی هستند، اما بهتر این است که کمی حرفه ای تر به این بحث نگاه کنید. این نرم افزار ها در کنار Screen sharing و remote control کارهایی مانند انتقال فایل ها و متن ها ، سرویس چت دوطرفه ، ویرایش گر Registry ، و کنترل گر reboot برای سیستم از راه دور را می توانند انجام دهند. برخی از آن ها، در آموزش دوره شبکه زمانی که شما به آنها متصل می شوید، سیستم شما را اسکن کرده و لیست برنامه های نصب شده را به شما نشان می دهند. برخی دیگر این اطلاعات را جمع آوری و سپس ذخیره می کنند تا بتوانند به وسیله آنها سیستم را تجزیه و تحلیل کرده و به شما گزارش دهند. به این فرآیند troubleshooting (عیب یابی) گویند، که در این فرآیند سیستم پشتیبانی بلافاصله نقص سخت افزاری را می فهمد و می داند که چه نرم افزاری بر روی سیستم کاربر نصب شده است.
ماموران مخفی
هر سیستم پشتیبانی از راه دوری نیازمند یک مامور است که برروی آن مستقر باشد، به طریقی این کارمند مرکز پشتیبانی بتواند به سیستم دسترسی داشته باشد و آن را کنترل کند. در بعضی موارد شما باید به صورت دائمی این مورد (agent) را به صورت نصب شده داشته باشید، تا اطلاعات مشکل سیستم ما را کنسول مورد نظر منتقل کند، و این استقرار و کنترل بر سیستم را ساده کند. اگر در دوره آموزش شبکه پشتیبانی را برای تعداد زیادی از سیستم ها نیاز دارید، به دنبال محصولاتی بگردید که دارای این ابزارهای استقرار به صورت از قبل نصب شده باشند. یک مثال خوب NetSupport Manager است، که از ابزار Delopy آن، می توان برای اسکن کردن شبکه و مستقر کردن مامور مورد نظر بر روی سیستم های انتخاب شده استفاده کرد. آنگاه اسکریپت های مرسومی که در آن وجود دارند مشخص می کنند که کدام یک از ویژگی های پشتیبانی در دسترس هستند. اگر دوست ندارید که دائماً  یک agent بر روی سیستم خود داشته باشید، محصولاتی را مدنظر داشته باشید که خود دارای agent هستند. در این صورت agent، فقط در زمان شروع پشتیبانی فعال شده و بعد از آن به صورت خودکار پاک خواهد شد.
برای شرکت در دوره های شبکه با آموزشگاه برتر تماس بگیرید.
آموزشگاه برتر مجهزترین آموزشگاه شبکه در خاورمیانه است.
مطالب جدید آموزش دوره شبکه را در وب سایت برتر مطالعه کنید.
منبع: http://bartar-network.com/

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر