۱۳۹۵ تیر ۲۹, سه‌شنبه

دوره شبکه مدیریت کلمات عبور

مدیریت کلمات عبور
دوره شبکه
اخیرا کامپیوتر ها و کنسول های زیادی هک شده اند و بسیاری از این حمله ها (درباره بسیاری از آنها ما نشنیده ایم) با سرقت اطلاعات کاربر همراه می باشد. این اطلاعات شامل کلمات رمز است و برای هر کاربر کامپیوتر این مساله موضوع بالقوه و مهمی تلقی می شود. زیرا ما از کلمات رمز برای حفاظت از بسیاری از اطلاعات آنلاین استفاده می کنیم. در باره آن فکر کنید، شما از ایمیل، حساب بانکی، اینترنتی، سایت های خرید، خدمات بازی، رسانه های اجتماعی، ذخیره سازی آنلاین اطلاعات و موارد دیگر استفاده می کنید، همه این موارد به وسیله رمزی که شما هنگام ورود به آن خدما وارد کرده اید، قفل می شود. در بسیاری از خدمات اسم کاربری همان ایمیل شما می باشد و برای همه آنها رمزی نیاز است تا به وسیله آن به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کنید. با داشتن این اطلاعات هر کسی می تواند به حساب ایمیل شما، بانک و رسانه های اجتماعی دست یابد و اگر شما جزئیات پرداخت خود را ذخیره کرده باشید، می تواند به صورت آنلاین خرید کند و حتی می تواند به حافظه آنلاین شما در آموزش دوره شبکه دسترسی پیدا کند. رسانه های اجتماعی هم می توانند به موضوعی مهم بدل شوند زیرا اگر کسی به کلمه رمز شما را داشته باشد می تواند در آنها وانمود کند که از طرف شماست و باعث بروز مشکلات زیادی شود.
به همین علت حفاظت از همه خدمات آنلاین شما ضروری می باشد، شما ممکن است که فکر کنید کلمات رمز همیشگی مناسب هستند، اما در واقع این طور نیست. اگر شما در چندین سایت از کلمات عبور مشابه استفاده کنید (این کار بسیار متداول است زیرا ما نمی توانیم کلمات عبور زیادی را به خاطر بسپاریم) و اگر آنها به دست افراد ناباب بیافتد، آنها امکان دسترسی به موقعیت آنلاین شما را دارند.
حتی اگر شما یک کلمه عبور قوی داشته باشید (بعدا بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت) استفاده ازکلمه عبور مشابه برای راحت به خاطر سپردن درست نیست زیرا اگر کسی جزئیات ورود به یک سایت را حدس بزند، به موارد زیادی دست می یابد. بنابراین تنها استفاده از کلمه عبور خوب مهم نیست، بلکه استفاده از آن برای چند منظور نیز در دوره شبکه مهم است. سعی کنید که کلمات عبور خدمات آنلاین خود را منحصر به فرد نگاه دارید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر