۱۳۹۵ تیر ۱۲, شنبه

قابلیت های ویندوز ۱۰ در آموزش مایکروسافت ۱

قابلیت های ویندوز ۱۰ که دوست خواهید داشت
ستون سمت چپ در صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۰ در آموزش مایکروسافت ، شامل بخش های بیشترین اپلیکیشن های استفاده شده ، تنظیمات کاربری ، لینک های دسترسی سریع و کلیدی برای دیدن تمام نرم افزارهای نصب شده است. ستون وسط و سمت راست هم به اپلیکیشن های علامت گذاری و سنجاق شده و ((کاشی های زنده)) اختصاص دارد. در آموزش مایکروسافت این کاشی های زنده در واقع گروهی از اپلیکیشن های ویژه ویندوز هستند که به شکل پویا و فعال ، اطلاعاتی از قبیل وضعیت آب و هوا ، قیمت سهام و آخرین اطلاعات مربوط به به نتایج مسابقات ورزشی را در اختیار کاربرانش قرار می دهد. شما می توانید هر اپلیکیشنی را به این قسمت سنجاق کنید تا بتوانید اطلاعات را به صورت زنده و در لحظه ببینید.
ظاهری تازه : ویندوز ۱۰ در مقایسه با ویندوز ۸ ، بیش تر شبیه ((ویندوز)) است!
البته در آموزش مایکروسافت بازگشت کامل به ویندوز ۷ اتفاق نیفتاده است و در هر صورت به عنوان یک سیستم عامل جدید ، نسخه جدید ویندوز ۱۰ ، ظاهری مدرن و تازه دارد. از لحاظ ظاهری ، در طراحی ویندوز ۱۰ ، به جای زاویه ها گرد ، زاویه های راست بیشتر هستند. سایه ها کمتر شده اند و مانند سیستم عامل مک ، از رنگ خاکستری در پس زمینه استفاده شده است. منوی استارت یا نوار وظیفه به صورت خودکار رنگ خود را از رنگ تصویر پس زمینه می گیرد. در آموزش مایکروسافت بخش تنظیمات دارای کلیدهای بزرگ تری هستندکه برای کار با انگشتان مختلف و در وضعیت تاچ ، مناسب است.
آموزش مایکروسافت
کورتانا : یک دستیار صوتی مانند Siri یا Google Now که شما می توانید با تایپ کردن یا حرف زدن از آن بخواهید گروهی از وظایف مختلف را برایتان انجام بدهد. در آموزش مایکروسافت برای شروع باید جمله Hey Cortana را بگویید. این دستیار صوتی می تواند فهرستس از اطلاعات مورد علاقه تان را جمع آوری کرده یا درباره جدیدترین اپلیکیشن ها شمار را مطلع کند.
Action center : یکی دیگر از مراکز اطلاعاتی ویندوز ۱۰ در آموزش مایکروسافت که آخرین اعلانات را به شما نشان می دهد. ایمیل ها ، به روزرسانی ها و پیام ها همه در یک کشو ظاهر شده و با بیرون کشیدن آن از سمت راست صفحه نمایش ، می توانید همه را ببینید. Action center همچنین امکان دسترسی سریع به تنظیماتی مانند Airplane mode ، بلوتوث ، Wi-Fi و روشنایی صفحه نمایش را می دهد.
Continuum : اگر از تبلت ها ، نوت بوک های تبدیل شدنی یا موبایل های هوشمند مبتنی بر ویندوز استفاده می کنید ، در آموزش مایکروسافت ویندوز ۱۰ تصاویر را برای تناسب با صفحه نمایش شما تغییر می دهد. این قابلیت Continuum نام دارد. در حقیقت وقتی ویندوز احساس می کند شما در حال استفاده از یک کیبورد و ماوس هستید ، وارد حالت تبلت می شود تا یک نوار وظیفه شامل منوی استارت ، دستیار Cortana و اپلیکیشن های کاربردی را در اختیار شما قرار بدهد.
همچنین در آموزش مایکروسافت شما می توانید در کامپیوتر شخصی تان هم این قابلیت را با کلیک بر روی حالت تبلت از داخل Action Center فعال کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر