۱۳۹۵ مرداد ۱۰, یکشنبه

دوره شبکه رایانش ابری سیار 1

مروری بر رایانش ابری سیار
افزایش محبوبیت برنامه های کاربردی موبایل و رشد روزافزون درخواست کاربران باعث شده است تا محدودیت منابع موجود در این گونه سیستمها بیش از پیش نمود پیدا نماید. همکاری بین دستگاه های سیار و رایانش ابری بخشی از این مشکلات را برطرف نموده است. رایانش ابری ارائه دهنده یک فرصت جدید برای توسعه برنامه های کاربردی سیار می باشد و به دستگاه های سیار این امکان را می دهد تا یک لایه بسیار نازکی را برای برنامه های کاربردی کاربر حفظ کنند و سربار محاسبات و پردازش را به سمت محیط مجازی شیفت دهند. رایانش ابری سیار یکی از اصلی ترین زمینه های فن آوری سیار در آینده می باشد؛ چرا که در آموزش دوره شبکه این موضوع هم مزایای پردازش سیار و هم رایانش ابری را دارد که منجر به ارائه سرویس های بهینه برای کاربران می شود. این گزارش، مروری بر این سیستم نوظهور و چالش های مربوط به آن دارد.

دوره شبکه

با ظهور تکنولوژی محاسبات ابری یا رایانش ابری (Cloud Computing) در سالهای 2006 و 2007 یک سبک جدید از دسترسی به منابع و انجام محاسبات به صورت پویا، مقیاس پذیر و مجازی بر روی اینترنت ارائه شده است. محاسبات ابری در دنیای امروز امکان ارائه سیستم عامل های توزیع شده بر روی اینترنت، برنامه های کاربردی مختلف و فضای ذخیره سازی را فراهم نموده، که این امر صرفه جویی در هزینه، در دسترس بودن بالای منابع و مقیاس پذیری آسان آن ها را موجب شده است.
دوره شبکه
ماشین های هوشمند نظیر گوشی های تلفن همراه، تبلت ها و رایانه های قابل حمل به عنوان یکی از بخش های ضروری زندگی امروزه شناخته شده و مناسب ترین راه جهت ایجاد ارتباط بدون محدودیت زمانی و مکانی می باشد؛ محدودیت های موجود در این نوع دستگاه ها نظیر طول عمر باتری، حافظه محدود و پهنای باند کم، چالش هایی در ارتباط با استفاده از این تکنولوژی، و مانعی بر سر راه کیفیت سرویس کاربران می باشد که با ظهور مفهوم جدید رایانش ابری به عنوان یک تکنولوژی با پتانسیل بالا فصل جدیدی در ارائه خدمات این نوع دستگاه ها گشوده شد. استفاده از رایانش ابری سیار یک پارادایم جدید برای برنامه های کاربردی تلفن همراه است که به موجب آن بسیاری پردازش ها و ذخیره سازی داده ها به صورت متمرکز در ابر واقع می شود. با رشد فزاینده برنامه های کاربردی موبایل و حمایت رایانش ابری از سرویس های متنوع برای کاربران این دستگاه ها، رایانش ابری سیار به عنوان تجمیع تکنولوژی موبایل با محاسبات ابری معرفی گردید و انواع جدیدی از برنامه ها و سرویس ها را برای کاربران به ارمغان آورد که به کمک آن می توان سرویس های مناسب تری را بدون تاخیر (Delay)، با امنیت بالا (Privacy) و اطمینان دسترسی مناسب (Service Reliability) ارائه کرد. این تکنولوژی (Mobile Cloud Computing) مدت کوتاهی پس از ظهور محاسبات ابری مطرح گردید و به عنوان یک تجارت مفید و سودمند هم مورد توجه دنیای علم و صنعت و شرکت ها و موسسات قرار گرفت بطوریکه پیش بینی می شود تا سال 2017 بازار این سرویس تا حدود 68 میلیارد دلار رشد خواهد داشت.
در دوره شبکه در رایانش ابری سیار ذخیره سازی و پردازش داده ها در خارج از خود دستگاه انجام می شود و نتیجه آن در اختیار کاربران قرار می گیرد.
MCC یک تکنولوژی بکار گرفته شده در موبایل می باشد که از مزایای تکنولوژی ابری نیز بهره مند است و سرویس های بهینه را در تجارت (M-Commerce) آموزش (M-Learning) و مراقبت سلامتی افراد (M-Health Care) ارائه می کند و در سایر رشته ها نیز بهره برداری از آن روبه افزایش است. از آنجائیکه این تکنولوژی زیر مجموعه ای از محاسبات ابری است و مشخصات آن را به ارث می برد برای آشنایی بیشتر، ابتدا ساختار و مفاهیم محاسبات ابری را بیان نموده و سپس مطالبی در خصوص تکنولوی رایانش ابری سیار ارائه می گردد و در مورد برخی مسایل موجود در این زمینه صحبت می شود.
برای شرکت در دوره های شبکه با آموزشگاه برتر تماس بگیرید.
آموزشگاه برتر مجهزترین آموزشگاه شبکه در خاورمیانه است.
مطالب جدید دوره آموزش شبکه را در وب سایت برتر مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر