۱۳۹۵ تیر ۱۴, دوشنبه

Network Neighborhood در آموزش شبکه

تنظیم و کنترل برنامه Network Neighborhood در آموزش شبکه
همانطور که در بالا بیان شد بعد از نصب کارت شبکه آیکون تنظیمات آن در درون Control panel یا همچنین میز کار یا Desktop جهت تنظیمات قابل مشاهده است.
آموزش شبکه
جهت تنظیم شبکه کافى است شما روى آیکون Network Neighborhood در آموزش شبکه کلیک راست نموده و گزینه Properties را انتخاب نمایید.
آموزشگاه شبکه
قبل از شروع کار و تنظیمات در آموزش شبکه لازم می دانم شما را کمى با این پنجره و مشخصات آن آشنا نمایم.
آموزش امنیت شبکههمانطور که طبق شکل در آموزش شبکه می بینید درون این پنجره پوشه های(Tab)، گوناگونى وجود دارد و مهمترین آنها قسمت Configurations ، یا پیکربندى شبکه و بخش Identification، یا مشخصات و شناسایى کامپیوتر می باشد.
در بخش Configuration یا پیکربندی معمولا گزینه هایى جهت بکار گیرى clients ( ) ، adapters ( )، protocols ( ) و services ( ) وجود دارد.
Clients : نرم افزارهاى Clients شما را قادر می سازد که پرینترها و فایلهاى مشترک ( Shared ) را در کامپیوترهاى دیگر مشاهده و استفاده نمایید.
Adapters : یک adapter، یک وسیله سخت افزارى است که از نظر فیزیکى مشخص میکند کامپیوتر شما به شبکه متصل است.
Protocol : نشانگر یک زبان مشترک است که کامپیوترها جهت ارتباط با یکدیگر از شبکه نیاز دارند. ( کامپیوترها باید از یک زبان مشترک Tcp/Ip جهت ارتباط با یکدیگر استفاده نمایند.)
Services : بعضى از سرویسها شما را قادر مىسازند که شما بتوانید فایلها و پرینترهاى خود را با دیگران در شبکه مشترک (Share ) نمایید و سرویسهاى دیگرىجهت گرفتن پشتیبان اتوماتیک از سیستم( Automatic system backup )،تنظیمات و ثبت از راه دور (Remote Registory ) و عامل کنترل و مشاهده شبکه ( Network Monitor Agent ) و جود دارند.
در زیر این گزینه ها سه دکمه Add ، Remove و Properties وجود دارد که با کلیک روى دکمه Add پنجره اى باز می شود که شما می توانید در صورت نیاز از آن (client, adapter, protocol, services ) مورد نیاز خود را اضافه نمایید.
و در آموزش شبکه در صورتى که بخواهید گزینه اى را حذف نمایید آنرا انتخاب نموده و روى دکمه Remove کلیک نمایید. برنامه حذف خواهد گردید.
با انتخاب گزینه اى و کلیک روى دکمه Properties شما مشخصات و تنظیمات جزئى و بیشترى را در پنجره باز شده مشاهده خواهید نمود.
در بخش Primary Network Logon، شما می توانید با کلیک در مثلث پایین رو، نوع اتصال به شبکه را انتخاب نمایید. این بخش نشان می دهد که کدام شبکه اتصال شما را پشتیبانى خواهد نمود. بنابراین شما از آن شبکه استفاده نمایید. مثلا" اگر شما Windows Logon را انتخاب نمایید شما به ویندوز ۹۸ متصل بوده و در صورتى که شبکه شما قطع باشد شما هیچ پیامى بر این مبنى نخواهید داشت. ولى اگر گزینه Client for Microsoft network را انتخاب نموده باشید،هنگام ورود به ویندوز پنجره اى به شکل زیر از شما نام کاربر ( User Nanme ) و رمز ورود ( Password ) و احتمالا" Domain یا نام شبکه را از شما خواهد خواست و در صورتیکه شبکه شما دچار مشکل باشد، پیامهاى هشدار دهنده در این بخش مشاهده خواهید نمود.
در آموزش شبکه در قسمت انتهایى این پنجره یک دکمه فشارى به نام File and Printers Sharing وجود دارد که با کلیک روى آن پنجره دیگرى باز مىشود که شما مىتوانید با کلیک درون جعبه هاى دو گزینه موجود،اجازه دهید دیگران از فایل ها و پرینترهاى Share شده و مشترک شما استفاده نمایید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر