۱۳۹۵ تیر ۳۰, چهارشنبه

دوره شبکه مدیریت و دسترسی پسوردها

مدیریت دسترسی
دوره شبکه
برخی می گویند برنامه های مدیریت کلمات رمز جزو برنامه های ضروری امنیتی می باشند و اگر مهم تر از آنتی ویروس و فایروال نباشند کمتر نیستند. به نظر می رسد اقدام به هک کردن بیشتر از قبل شده و با این رقم نمی شود بحث کرد. تنظیم برنامه های مدیریت کلمات رمز در زمان شما صرفه جویی نمی کند و مشکل به خاطر سپردن حجم انبوهی از کلمات رمز را از بین نمی برد، اما امنیت خدمات آنلاین شما را افزایش می دهد و خیال شما را آسوده می کند.
در واقع برنامه های مدیریت کلمات رمز این کار را در آموزش های دوره شبکه انجام می دهند، آنها همه کلمات رمز شما و اطلاعات ورود به خدمات مختلف را در خود جای می دهند و مدیریت می کنند. این اطلاعات به رمز درآورده می شوند و در برنامه یا در پایگاه داده آنلاین ذخیره می شوند و هر زمان که نیاز بود مثلاً برای پرکردن اتوماتیک فایل های آنلاین توسط برنامه مورد استفاده قرار می گیرند. لازم نیست شما هیچ کاری را دستی انجام دهید، بلکه برنامه این کار را برای شما انجام می دهد. زمانی که شما اطلاعات را در فرم های وب سایت ها وارد می کنید، این برنامه از آن یادداشت برمی دارد و اطلاعات جدید را برای استفاده در آینده ذخیره می کند.
بنابراین نیازی به انجام دادن اینکار توسط شما نیست. برنامه های مدیریت کلمات رمز ایمن و راحت هستند، البته نصب آنها کمی طول می کشد. آنها ویژگی مفید دیگری هم دارند و آن تحلیل کلمات عبور شما می باشد. این برنامه ها به شما می گویند که کلمات عبور شما تا چه اندازه ایمن و اثر بخش هستند. بنابراین از انتخاب کلمات رمز ضعیف که به آسانی کرک می شوند، جلوگیری می کنند. بسیاری از آنها حتی پیشنهاد کلمات رمز جدید و ایمن می دهند.
نصب اولیه برنامه مدیریت کلمات رمز کمی طول می کشد زیرا شما باید همه جزئیات کلمات رمز خود را وارد آن کنید. اما این تلاش به دلیل امنیتی که به دست می آوریم، ارزش دارد. برای داشتن اطمینان بیشتر، انتخاب یک کلمه رمز جدید برای هر خدمت ایده خوبی به نظر می رسد، البته اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید. اگر شما هم اکنون از برنامه مدیریت کلمات رمز نسخه های مرورگر استفاده می کنید، ابتدا در آموزش شبکه باید ببینید که آیا برنامه جدید می تواند اطلاعات را از برنامه قدیمی وارد کند، در غیر این صورت شما باید همه اطلاعات را خودتان وارد کنید. این جا به جایی، از نصب برنامه خیلی بیشتر طول می کشد. خوشبختانه بسیاری از برنامه های مدیریت کلمات رمز توانایی وارد کردن اطلاعات از منابع مختلف را دارند، بنابراین این قضیه مشکلی قلمداد نمی شود. زمانی که فرایند نصب انجام شد گام بعدی رمز عبور اصلی یا مادر می باشد.
رمز مادر (master password) رمزی است که برای ایمنی برنامه استفاده می شود و همان گونه که شما نیز انتظار دارید باید به اندازه کافی امن باشد، زیرا اگر کسی قفل این رمز را بشکند، همه اطلاعات شما برای سرقت حاضر و آماده است. بنابراین زمانی که برای اولین بار از مدیریت کلمه رمز استفاده می کنید، باید یک رمز خوب و محکم انتخاب کنید، برای کمک در چگونگی انتخاب کلمه رمز بخش Password Strength را در این برنامه ببینید. زمانی که برنامه نصب و اجرا شد، دیگر نیاز به وارد کردن کلمات رمز و جزئیات نیست زیرا برنامه این کار را برای شما انجام می دهد. بنابراین آن لیست بلند از کلمات رمز و مدارکی که شما باید به خاطر می آوردید، دیگر وجود ندارد. جالب است این طور نیست؟ یقینا زمانی که نصب برنامه صرف می کنید ارزش این همه مزیت را دارد. در این قسمت بعدی آموزش دوره شبکه به برخی از برنامه های مدیریت کلمات رمز نگاهی می اندازیم، بیشتر آنها رایگان هستند. هم چنین باید گزینه هایی که هم اکنون پیش روی شما قرار دارند را نیز بررسی می کنیم.
برای شرکت در دوره های شبکه با آموزشگاه برتر تماس بگیرید.
آموزشگاه برتر مجهزترین مرکز آموزش شبکه و آموزش امنیت در خاورمیانه است.
آموزشگاه برتر اولین برگزار کننده ی دوره های تخصصی شبکه در خاورمیانه می باشد.
مطالب آموزش شبکه را در وب سایت برتر مطالعه کنید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر