۱۳۹۵ تیر ۱۲, شنبه

سرور HTTP در آموزش شبکه

Server Push یا Push
 این اصطلاح توصیف کننده حالتی از انتقال ارتباطالت است که بر پایه اینترنت قرار دارد. در آموزش شبکه جاییکه درخواست برای یک تراکنش داده ای ارسال می شود ، و ابتدا توسط منتشر کننده درخواست یا سرور مرکزی مقدار دهی اولیه شده و سپس آن را همسنجی یا Pull می کند. در ادامه ، درخواست برای انتقال اطلاعات توسط دریافت کننده یا کلاینت نیز مقدار دهی اولیه می شود. از جمله کاربردهای آن در آموزش شبکه می توان به کنفرانس های همزمان یا پیامرسان های فوری اشاره کرد که نمونه هایی از سرویس های push هستند. البته Email نیز می تواند به عنوان یک سیستم Push در نظر گرفته شود. پروتکل SMTP نیز یک پروتکل Push است. با این حال در آخرین مرحله به طور رایج ، میل سرور برای کامپیوتر دسکتاپ از پروتکل های POP3 و IMP که از پروتکل های Pull به شمار می روند استفاده می کند.
HTTP Server push
در بعضی منابع در آموزش شبکه ، به نام HTTP streaming نیز نامیده می شود. در حقیقت HTTP Server push مکانیزمی برای ارسال همزمان داده از سرور به مرورگر است و قابلیتی است که در آن سرور یک منبع را به طور مستقیم و بدون آنکه کلاینت در خصوص این منبع درخواستی را ارسال کرده باشد ، برای او ارسال می کند. سور فرض را بر این قرار می دهد که عمل انتقال یک منبع مورد نیاز کلاینت خواهد بود. انتقال یک منبع Cachable از طرفی مخاطره آمیز نیز می تواند باشد ، به دلیل اینکه در آموزش شبکه این احتمال وجود دارد ، مرورگر قبلا منبع را در اختیار داشته و انتقال مجدد آن می تواند زائد و اضافی باشد.
Server hint
مکانیزمی است که سرور در آموزش شبکه با استفاده از آن به کلاینت در خصوص منبعی که به آن نیاز دارد و آن را کشف کرده است ، اعلانی می دهد. در این حالت سرور محتوای موجودیت  یک منبع را ارسال نمی کند. در عوض فقط آدرس URL را که به عنوان بخش قبلی از یک پاسخ بوده است ، ارسال می کند. کلاینت در ادامه می تواند حافظه کش خود را اعتبار سنجی کرده در ادامه در آموزش شبکه درخواست را به طور رسمی برای منبعی که مورد نیاز خواهد بود ارسال کند. Server hint با استفاده از Link header توسط http پیاده سازی می شود.
Frame
کوچکترین واحد ارتباطی در آموزش شبکه درون یک ارتباط HTTP2 است که شامل یک سرآیند و مجموعه ای با طول متغیر بایت های ساخت یافته که بر روی نوعی از فریم قرار دارند ، می باشد.
Peer
یک نقطه پایانی است
stream
یک جریان هدایت کننده فریم ها در طول یک کانال مجازی در یک ارتباط HTTP2 است.
Window
یکی از فیلد های پروتکل TCP است. زمانیکه سرور در آموزش شبکه تصمیم به ارسال داده هایی داشته باشد ، به مقدار این فیلد نگاه می کند. اگر مقدار این فیلد برابر با صفر باشد ، نشان می دهد که کلاینت قادر به دریافت اطلاعات نیست و در این حالت در انتظار پذیرش داده ها از کلاینت قرار می گیرد. به عبارت دیگر ، این فیلد مقدار فضای خالی بافر گیرنده را تعیین می کند. ضمنا ارسال داده ها با استفاده از مقداری که در فیلد window تعیین شده ، انجام می شود و اگر فضای کافی برای داده ها وجود نداشته باشد ، داده ها ممکن است دور ریخته شوند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر