۱۳۹۵ تیر ۱۲, شنبه

HTTP pipeline در آموزش شبکه

HTTP pipeline
HTTP pipelining فناوری است که در آن چندین درخواست HTTP بر روی یک ارتباط TCP تکی بدون آنکه در انتظار دریافت واکنش های متناظر به جواب باشند ، ارسال می شوند که باعث افزایش بهره وری در ارتباط و همچنین افزایش زمان بارگذاری صفحات HTML می شود. در آموزش شبکه این عملکرد به طور خاص بر روی ارتباط اینترنتی که از طریق ماهواره ها انجام می شود نیز تاثیرگذار است. برای نیل به این هدف ، HTTP pipeline نیاز دارد تا کلاینت و سرور ، هر دو از این قابلیت پشتیبانی کنند. شکل زیر دو الگوی متفاوت از حالت هایی را نشان می دهد که در یکی از آن ها این تکنیک پیاده سازی شده و در حالت دیگر ، پیاده سازی نشده است.
پس زمینه هایی از HTTP2.0
HTTP2.0 یک انتقال بهینه شده برای HTTP semantics را فراهم می کند. در حالیکه از همه قابلیت های اصلی و ذاتی HTTP 1.1 یا HTTP 2.0 سعی می کند با استفاده از روش های مختلف ، بهینه تر از نسخه قبلی خود باشد. در اینجا در آموزش شبکه ، مسئله مهم این نیست که کاربر HTTP 1.1 یا HTTP 2.0 را انتخاب کند. در این بین یکسری الزامات در خصوص آدرس های موجود در HTTP وجود دارد. مواردی همچون فشرده سازی سرآیندها و Server push ، نمونه هایی از این موارد به شمار می رود.
در حال حاضر HTTP 2.0 در آموزش شبکه به عنوان یک استاندارد رسمی مورد تایید همه سازمان های بزرگ قرار نگرفته باشد ، هر دو نسخه این قابلیت را دارند تا در یک زمان مورد استفاده قرار گیرند. در حال حاضر HTTP 2.0 توسط مرورگر های جدید و مدرنی همچون مایکروسافت اج و کروم پشتیبانی می شود. همچنین اگر به بخش تنظیمات مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوز ۱۰ بروید ، مشاهده خواهید کرد که تیک مربوط به HTTP 2.0 به صورت پیش فرض فعال می باشد.
همچنین در آموزش شبکه در حالی که نسخه ۲٫۰ این پروتکل ، عملکردی شبیه به ۱٫۱ دارد و همانند ۱٫۱ عمل می کند ، در عمل تفاوت های بسیاری با HTTP 1.1 دارد که به آن این امکان را می دهد تا ارتباطالت شبکه را به شیوه موثرتر و کارآمدتری برقرار کند.
نخستین تفاوت در آموزش شبکه زمانی است که صفحه وبی در یک مرورگر بارگذاری می شود. ارتباط HTTP تا زمانیکه کاربر روی صفحه وب و یا سایت قرار داشته باشد ، باز می ماند. این رخداد تا زمانی که ارتباط برقرار و پایدار باشد ، ادامه پیدا می کند. اما ۲٫۰ یک پشتیبانی خارجی را توسط استریم های چند فریمی بر روی همان ارتباط TCP فراهم می کند. این قابلیت به سرور اجازه می دهد تا داده هایی که از اهمیت بالاتری برخوردار هستند را ابتدا ارسال کند. ترتیب ارسال داده ها تنها موضوع مهمی است که بر روی هر استریم مجزا وجود دارد. این قابلیت به کاربر اجازه می دهد تا استریم های بیشتری را که به آن ها نیاز دارد ، برروی ارتباط جاری باز کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر