۱۳۹۵ تیر ۱۴, دوشنبه

آموزش برنامه نویسی دلفی

نظری اجمالی بر آموزش برنامه نویسی دلفی delphi
آموزش برنامه نویسیدلفی بسته نرم افزاری نسبتا" جدیدی می باشد که به جهان کامپیوتر در آموزش برنامه نویسی عرضه شد و امکانات برنامه نویسی پیشرفته و قدرتمندی را برای استفاده کنندگان سیستمهای کامپیوتری در آموزش برنامه نویسی به ارمغان آورده , مترجم سریع وقدرتمند آن امکان ترجمه سریع برنامه ها را فراهم آورده .
دلفی و Kylix از زبان برنامه نویسی دلفی مبتنی بر پاسکال استفاده می‌کنند، و کد منبع دلفی را به کد محلی x۸۶ یا کد مدیریت شدهٔ .NET کامپایل می‌کند. آن‌ها شامل VCL/CLX (کتابخانهٔ مؤلفه دیداری) هستند، که رابط‌های مستقل COM(ریزفیلم‌های خروجی کامپیوتر) همراه اجرای کلاس‌های فرض شده با مرجع، و تعداد زیادی از اجزاء بیگانه را حمایت می‌کنند. در آموزش برنامه نویسی پیاده‌سازی‌های رابط به قسمت‌هایی از قابلیت‌های کلاس‌ها واگذار می‌شود. گردانندهای پیام بوسیلهٔ علامت زدن شیوه‌ای از کلاس با عدد ثابت پیام برای اجرا پیاده‌سازی می‌شوند. تأکید مهم بر روی اتصال پایگاه داده قرار دارد، و این موجب شده دلفی در مورد پایگاه داده دچار اشتباه شود، (فقط) نرم‌افزار نهایی طراحی کننده، مجموعهٔ پایگاه داده‌ای غنی خود را عرضه کرده‌است.
دلفی در آموزش برنامه نویسی یکی از پرکاربردترین زبانهای موجود در دنیای نرم افزار است که امروزه در زمینه های مختلفی از جمله برنامه های گرافیکی , چندرسانه ای ,پایگاه داده ها ,و… بخوبی از آن استفاده می شود .
ویرایشهای مختلف در آموزش برنامه نویسی
 ۱-STANDARD
۲- PROFSSIONAL
۳- ENTERPRISE
که هر کدام دارای امکانات و یژگی های خاصی در آموزش برنامه نویسی بوده و برای مقاصد خاصی طراحی شده اند.
اما همه آنها دارای ویژگی های مشابه و مشترکی نیز در آموزش برنامه نویسی هستند و می توانند برای مقاصد عمومی مورد استفاده قرار گیرند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر