۱۳۹۵ تیر ۱۳, یکشنبه

آموزش شبکه و HTTP

Terminologies
در آموزش شبکه و HTTP قبل از پرداختن به ماهیت شکل گیری این پروتکل و تاثیرات متقابلی که پروتکل SPDY برروی HTTP 2 گذارده است ، لازم است تا با یکسری اصطلاحات تخصصی آشنا شوید. اصطلاحاتی که معادل سازی و ترجمه فارسی آن ها نمی تواند ماهیت دقیق آن ها را بیان کند. بنابراین در آموزش شبکه و HTTP برای آنکه بتوانید با کارکرد صحیح HTTp 2.0 آشنا شوید ، ابتدا به بیان این اصطلاحات خواهیم پرداخت تا در طول خواندن این مقاله ، با آن ها آشنایی داشته باشید.
Latency
اشاره به مدت زمان سپری شده مابین شبیه سازی و واکنش دارد ، یا به عبارت دیگر ، از یک نقطه نظر و نمایی عمومی تر ، مدت زمان تاخیر مابین علت و تاثیر بعضی تغییرات فیزیکی در یک سیستم که به طور آشکار در آموزش شبکه و HTTP قابل درک است را بیان می کند. Latency به طور فیزیکی ، یک برآیند منطقی از محدودیت سرعت با تاثیر فیزیکی متقابلی است که می تواند به سرعت منتشر شود. یکی از اصلی ترین اهدافی که در پروتکل HTTP 2.0 دنبال می شود ، کاهش زمان انتظار برای بارگذاری صفحات است که با نام Latency بیان می شود.
Network Latency
در یک شبکه ، بسته های سوییچ شده ، به یکی از دو روش one-way و یا round trip delay time اندازه گیری می شوند.
One way
در آموزش شبکه و HTTP زمانی که مبداء ، اقدام به ارسال بسته هایی کرده یا زمانیکه مقصد بسته را دریافت می کند ، آن را محاسبه می کند.
Round trip delay time
نحوه عملکرد و محاسبه این روش همانند روش قبل بوده ، به علاوه اینکه مدت زمان بازگشت به مقصد نیز مورد محاسبه قرار می گیرد. این روش در آموزش شبکه و HTTP عمومیت بیشتری نسبت به روش قبل دارد ، به دلیل اینکه از یک دید مجزا اندازه گیری می کند. توجه داشته باشید که در این شیوه ، محاسبه دوره عکس العمل ، منحصر به مقدار زمان زمان رفت و برگشتی است که سیستم مقصد ، صرف پردازش یک بسته می کند. تاکید می شود ، بیشتر پلتفرم های نرم افزاری ، سرویسی ویژه به نام Ping دارند. در آموزش شبکه و HTTP این سرویس هیچ پردازشی روی بسته های ندارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر